Hvordan booker jeg en feriebolig?

I dag booker de fleste online på vores hjemmeside. Du er naturligvis også meget velkommen til at kontakte os enten per e-mail info@provacances.dk eller per telefon på + 45 96 70 60 00. Oplys venligst Hus-ID, den ønskede lejeperiode, navn og adresse, fastnet- og mobilnummer, antal voksne og børn, alder på hvert enkelt barn samt eventuelle ønsker (slutrengøring, linnedleje, barnestol, høj seng mm.). Se vores åbningstider her. 

Hvornår/hvor tidligt kan jeg foretage en booking?

Til indeværende sæson:
En booking til indeværende sæson kan altid straks foretages. NB! Hvis det drejer sig om en last minute booking (dvs. mindre end en uge før ankomst), eller hvis ferieboligen er på forespørgsel (24/48 timers bekræftelse), skal vi dog altid have ejers accept, før end bookingen kan bekræftes endeligt.

Til kommende sæson:
Fra omkring midt april har du mulighed for at bestille til den kommende sæson. Hvis du ønsker at booke en feriebolig til næste år eller måske næste år igen, men den endnu ikke er frigivet til udlejning, skal du blot sende os en forespørgsel, så undersøger vi om bestilling er mulig eller ej.

Betaling af ferieboligen?

Du kan betale enten online på vores hjemmeside eller via bankoverførsel.

Bank: Den Danske Bank, Kirkegade 21, DK-7100 Vejle, Danmark Reg.nr. 9402, kontonr. 0010117674.

Ved bestilling mere end 6 uger før ankomst:
Du kan vælge at betale hele beløbet med det samme eller i 2 rater. 1. rate/acontobeløbet, som udgør 30% af lejebeløbet, forfalder straks, og skal være Provacances i hænde senest 4 dage efter, at bestillingen er afgivet. 2. rate/restbetalingen forfalder 6 uger før ankomst.

Ved bestilling mindre end 6 uger før ankomst:
Det samlede lejebeløb forfalder straks til betaling. Det er i dette tilfælde kun muligt at betale online på hjemmesiden med mindre andet er aftalt.

Ved betaling online – beskyttelse af mine oplysninger?

De debet- og kreditkortoplysninger som indtastes, foretages via den eksternt certificerede betalingspartner quickpay via en sikker krypteret side. Oplysningerne kendes og opbevares ikke af PROVACANCES.

Hvornår modtager jeg mit lejebevis?

Når du har booket en feriebolig hos Provacances, modtager du først en bestillingsbekræftelse. Denne bekræftelse udgør en bindende aftale med Provacances. Provacances’ accept af bestillingen sker ved efterfølgende afgivelse af skriftlig accept og fremsendelse af lejebevis.

Lejebeviset sendes til dig, når Provacances har registreret din første betaling. Hvis du booker og betaler online fredag efter kontorets lukketid eller i weekenden, fremsendes lejebeviset mandag.

Hvad betyder det, at noget er på "24 timers bekræftelse”?

At en bolig er på "24 timers bekræftelse" betyder, at din bestilling ikke kan bekræftes med det samme. Det kan fx skyldes, at boligen tillige udbydes af andre bureauer, hvorfor kalenderen undtagelsesvis kan være mangelfuld. Vi må derfor afvente en bekræftelse fra ferieboligens ejer. Der kan være en svartid på op til 24 timer.

Hvis vi modtager ejers accept, bliver din bestilling straks bekræftet til dig. Hvis vi derimod ikke modtager ejers accept, bliver din bestilling annulleret, og vi vil forsøge at finde et godt alternativ at tilbyde dig.

Hvornår modtager jeg min voucher?

Du vil modtage din voucher 10 dage inden ankomst. Voucheren indeholder alle nødvendige oplysninger vedr. ankomst herunder info vedr. kontakt under ophold samt eventuelle koder til internet, alarm mm. Vi fremsender voucher pr. e-mail. I tilfælde af, at vi sender nøgle, kommer den naturligvis med alm. post.

Kan jeg ændre eller annullere min bestilling?

Når du foretager en reservation på vores hjemmeside, er den bindende. Dog vil du altid have en fortrydelsesret på 3 dage, såfremt dette sker mere end 6 uger før lejemålets begyndelse. Har du ændringer eller ønsker du at annullere din bestilling, skal du blot sende en mail til info@provacances.dk eller ringe til +45 96 70 60 00. Ved ændring eller annullering mere end 3 dage efter bestilling, henvises til lejebetingelserne.

Kan en gruppe af unge mennesker bestille en feriebolig?

Provacances udlejer ikke til ungdomsgrupper med en gennemsnitsalder på under 30 år. Provacances har ret til at afbryde lejemålet uden refusion af lejebeløbet, hvis denne betingelse ikke overholdes. Dette gælder naturligvis ikke for familier med børn.

I nogle tilfælde kan vi med husejers accept tillade grupper af unge mennesker, og i disse tilfælde vil der blive opkrævet et ekstra beløb til skadesdepositum. Så er I i tvivl, bedes I sende en e-mail til info@provacances.dk.

Skadesdepositum?

Til sikkerhed for eventuelle skader på ferieboligen under opholdet samt mangelfuld slutrengøring. Ved boliger med opkrævning af forbrug mm., tjener skadesdepositum tillige til sikkerhed herfor.

Hvornår betaler jeg skadesdepositum?

Skadesdepositum indbetales sammen med 2. rate for feriehuset. 2. rate forfalder 6 uger før ankomst. Ved last minute bookinger afregnes skadesdepositum sammen med det fulde lejebeløb ved reservationen.  

Hvornår får jeg mit skadesdepositum retur?

Tilbagebetaling af skadesdepositum vil ske senest 3 uger efter afslutningen af lejeperioden. Eventuelle skader, mangelfuld slutrengøring eller forbrugsomkostninger vil blive fratrukket inden tilbagebetalingen. Hvis det samlede beløb af disse fradrag overstiger indbetalingen, vil det overskydende beløb blive faktureret.

Hvorfor skal jeg betale turistskat?

De lokale myndigheder i Frankrig opkræver turistskat af dem, der gæster landet. Typisk bliver der opkrævet et beløb pr. person pr. dag. Beløbet svinger meget og kan variere fra 1,5 € til 6 € pr person pr dag. Langt de fleste steder er børn under 18 år dog fritaget denne afgift. Turistskatten opkræves enten på stedet eller ved fakturering enten før eller efter lejemålet.

Forbrugsafregning

Forbrug er inkluderet ved langt de fleste af vores ferieboliger. Der kan dog forekomme et fast a conto-forbrug, der enten faktureres af Provacances eller afregnes på stedet. I visse tilfælde afregnes der for det faktiske forbrug. I Frankrig sender ejer en opgørelse efter endt ophold, og forbruget modregnes i forbindelse med frigivelse af skadesdepositum.

Hvordan er jeg dækket, hvis Provacances går konkurs?

Ved betaling med et internationalt kort (Mastercard/Visa), hæfter kortindløser/Nets for betalingen, så du ad den vej er dækket. Da Provacances ikke sælger pakkerejser, er du ikke dækket via Rejsegarantifonden i tilfælde af konkurs.